Gamunity is game design: ontwikkeling van singleplayer spellen, multiplayer spellen en chat systemen

Promotionele films en crowdfunding: Visualiseer het spel voor de investeerders!

Als het game concept wat groter is, kan het moeilijk voor u zijn om het budget bij elkaar te krijgen. De initiële investering is groot en moet betaald worden voordat het spel de investering terugverdient. Wellicht moet u op zoek naar investeerders? Dit artikel gaat hierover. Wij kunnen namelijk de kans op een succesvolle match met een investeerder vergroten door smaakmakend en bijpassend promotiemateriaal te maken. Dat is goed voor u en goed voor ons, als wij het spel uiteindelijk mogen uitwerken!

Een promotioneel filmpje met echt lijkende gameplay

Er zijn veel manieren om de potentiële investeerder te interesseren en te informeren over uw game concept. Denk aan flowcharts, uitschrijving van de gameplay, demo's en testversies. In de meeste gevallen trekt echter een filmpje de meeste aandacht! In ieder geval als eerste kennismaking met het concept; de smaakmaker! 

Wij zijn gespecialiseerd in het maken van filmpjes waarbij echt lijkende gameplay wordt gevisualiseerd. Het opmerkelijke hierbij is dat wij "een stukje game" animeren en programmeren alleen maar om hier screencaptures van te kunnen maken die wij tot een film breien. 

Eerst brainstormen wij met u wat voor spel het uiteindelijk moet gaan worden. Wij horen graag al uw ideëen hierover en geven graag advies. Veel klanten hebben moeite om de exacte gameplay te bedenken en voor zich te zien. Hierin is ons advies vaak van belang. Samen nemen wij het hele concept door en bedenken wij een script (manifest) voor de te maken film.

Niemand houdt van dubbel werk, dus als het filmscript helemaal duidelijk is, dan inventariseren wij wat voor schermen wij moeten ontwerpen, animeren en programmeren. Deze schermen werken wij vervolgens uit op het formaat zoals dit uiteindelijk in het spel ook gebruikt zal worden (i.i.g bij ontwikkeling in HTML5). Met andere woorden: alle beeldmateriaal voor het filmpje, gebruiken wij ook in het uiteindelijke spel! Dat scheelt in tijd en dus in kosten.

Wij gaan vervolgens aan de slag en programmeren "stukjes game" die wij vervolgens middels screencapture opnemen en in het filmpje stoppen. Alle gave effecten zoals particles, glitter, glans, shadows, smoke, etc, die al in ons gameontwikkelingsplatform zit, voegen wij op smaakvolle wijze toe! Ook bv. muiscursor beweging kan op mooie en informatieve wijze in het filmpje geanimeerd worden, zodat men gelijk begrijpt wat er in het spel gebeurt.

Alle schermen voegen wij samen tot een indrukwekkend maar tegelijkertijd ook zeer informatief filmpje voor de investeerders. In veel gevallen is het aan te raden om een voice acteur in te schakelen voor de storytelling (dit kunnen wij ook regelen!).

Eenmaal gemaakt, hoeft u alleen een link naar de potentiële investeerder te sturen en het filmpje kan gelijk bekeken worden. Zo maximaliseert u de kans dat een investeerder inderdaad overgehaald wordt om mee te doen!

Crowdfunding

Vaak wordt het filmpje (zie hierboven) ingezet in crowdfunding campagnes. Bijna alle crowdfunding concepten hebben een ondersteunend filmpje want mensen zijn weinig bereid om concepten te lezen: zij willen het zien! Begrijpelijk, want dat maakt de meeste impact.

Dus het filmpje is uitermate geschikt voor elke soort crowdfunding campagne. In het proces van het maken van het filmpje, wordt ook gelijk veel beeldmateriaal gemaakt en informatieve teksten geschreven die de campagne aanvullen. Wij helpen u bij de crowdfunding campagne en ondersteunen met visueel materiaal. Het is dus een uitstekende start voor uw game. Mocht u uiteindelijk toch geen investeerder vinden, dan is de gedane investering gering t.o.v het echt ontwikkelen een werkbare demo.

Informeer nu bij ons naar de mogelijkheden van het maken van een promotionele film en zet de eerste stap richting het hebben van een eigen game!