Gamunity is game design: ontwikkeling van singleplayer spellen, multiplayer spellen en chat systemen

Wij zijn ontwikkelaars en designers van multiplayer games!

Multiplayer games zijn erg populair en groeien momenteel enorm op Internet. Bekende grote voorbeelden zijn World of Warcraft (met 11,5 miljoen betalende leden) en Second Life (met ruim 20 miljoen leden). Gamunity ontwikkelt niet spellen op zo'n grote schaal maar er zijn ook genoeg kleinere producties die ontzettend succesvol zijn geworden. Zoals bijvoorbeeld online poker. Gamunity ontwikkelt zeer efficiënte, speelbare en lekker uitziende multiplayer games. Vraag ons naar de mogelijkheden!

Multiplayer gaming combineren met chatting en community

De volle kracht van internet komt tot uiting als gaming wordt gecombineerd met community-vormende onderdelen. Het spelen van een spel zou bijvoorbeeld gecombineerd kunnen worden met het kunnen chatten met de andere spelers. En het bekijken van elkaars profielen en scores. Onze grootste passie is het ontwikkelen van complete multiplayer communities. Zie voor onze grootste referentie back-gammon.nl (of bekijk screenshots ervan hieronder).

Een multiplayer game om bezoekers naar uw website te trekken of uw product te promoten

Een succesvol multiplayer spel is een magneet voor bezoekers! Een nog sterkere magneet dan een singleplayer game. Dit komt doordat het spel zelf meestal uitgebreider is en door de community-vorming die ontstaat na verloop van tijd. Om ervoor te zorgen dat het spel succesvol wordt, is het noodzakelijk om grondig na te denken over het concept. Gamunity helpt u hierbij en komt met suggesties! Het concept dient origineel te zijn en goed uitgevoerd. De gameplay (hoe het spel gespeeld wordt) moet naadloos hierop aansluiten en moet ervoor zorgen dat het spel leuk is en leuk blijft om te spelen. Zogauw het voor vermaak zorgt, zijn mensen al gauw geneigd om het door te vertellen.

Een multiplayer game om geld mee te verdienen

Als u een multiplayer game laat ontwikkelen, zijn er meerdere manieren om met het spel geld te verdienen. Door online betaling met bijvoorbeeld iDeal, kunt u de spelers laten betalen per spel of per maand. Het systeem zorgt voor het hele traject van betaling en registratie. Vaak wordt het concept van 'delux lidmaatschap' ingevoerd in multiplayer games. Hierbij kan iedereen spelen waardoor het spel lekker laagdrempelig blijft. Maar door delux lid te worden, krijgt u allerlei extra mogelijkheden. Het is ook mogelijk om spelers tegen elkaar te laten spelen voor geld, maar dit brengt in Nederland wel juridische complicaties met zich mee. Daarnaast kan een goed lopend multiplayer game veel reclameinkomsten genereren. De reclame kan rondom het spel getoond worden, of periodiek in het speelgedeelte verschijnen.


Technische aspecten

Veel van de door ons ontwikkelde programma's draaien op zichzelf in een webpagina of als losstaande applicatie. Daarnaast beschikken wij ook over de benodigde competenties om complexe heterogene systemen te ontwikkelen en om bestaande systemen uit te breiden. Hierbij kan worden gedacht aan een simpel communicatie systeem om mensen met elkaar te kunnen laten chatten of een high performance multithreaded server welke in staat is om duizenden clients tegelijk te kunnen aansturen met een minimale latency en maximale throughput. Omdat de software zelf bijzonder schaalbaar van opzet is kan het meegroeien met uw succes zodat u in de toekomst niet voor onverwachtse verassingen komt te staan en uw investeringen hun waarde blijven behouden.

Afgezien van het feit dat de door ons ontwikkelde systemen zich in de praktijk hebben bewezen door een uitermate hoge betrouwbaarheid en uptime, besteden wij ook uitgebreid aandacht aan de beveiliging. Veel populaire servers en spellen zijn doelwit voor hackers. Daarom wordt standaard alle communicatie zorgvuldig gecontroleerd op correctheid en validiteit voordat het verder wordt verwerkt. Door zorgvuldig de performance te meten (profilen) en bottlenecks te voorkomen zijn wij instaat om hoge veiligheid te combineren met een uitstekende performance.

Vaak gaat grote betrouwbaarheid echter samen met een hoog prijs. Omdat wij in staat zijn om met vele talen te werken kunnen wij altijd kiezen voor de beste middelen voor een bijzonder concurrerende prijs. De talen/systemen waar wij mee werken zijn bijvoorbeeld:

- actionscript3 (flash, flex, mxml etc)
- javascript + html
- java
- c/c++
- c#
- php
- silverlight

Zeker indien er gebruik wordt gemaakt van opensource onderdelen kan de TCO (total cost of ownership) lager uitvallen dan wanneer u moet betalen voor dure commerciële  licenties.